ponedjeljak, 19. svibnja 2014.

Izjava mons. Fellaya o novom bračnom pastoralu kardinala Kaspera


Izjava mons. Bernarda Fellaya, Generalnog poglavara Bratstva sv. Pija X., o novom bračnom pastoralu prema kardinalu Kasperu.

Što će se dogoditi na izvanrednom zasjedanju Biskupske sinode koja se treba sastati od 5. do 19. prosinca 2014., posvećene „pastoralnim izazovima obitelji u kontekstu evangelizacije“? Ovo pitanje se postavlja s velikim nemirom pošto je, prigodom posljednjeg Konzistorija (29. veljače 2014.) kardinal Walter Kasper, na pitanje pape Franje i s njegovom izričitom potporom, predstavio temu sljedeće Sinode pokazujući takozvana pastoralna otvaranja koja su doktrinarno sablažnjiva.

Ovo izvješće koje je prvotno trebalo ostati tajno, objavljeno je u tisku, a burne rasprave koje je prouzročilo među članovima Konzistorija, na koncu su također otkrivene. Jedan se sveučilišni profesor nije libio govoriti o „pravoj kulturnoj revoluciji“ (Roberto De Mattei), a jedan novinar označio je „promjenom paradigme“ činjenicu da kardinal Kasper predlaže da se rastavljeni i „ponovno vjenčani“ mogu pričešćivati, a da njihov prošli brak nije proglašen ništavnim, „a to trenutačno nije moguće na temelju Isusovih riječi koje su vrlo stroge i izričite o rastavi“ (Sandro Magister).

Određen broj prelata se digao protiv ove promjene, kao kardinal Carlo Caffarra, bolonjski nadbiskup, pitajući se: „Tko čini ovu pretpostavku, barem dosada nije odgovorio na vrlo jednostavno pitanje: što je s prvim sklopljenim i izvršenim brakom? Ako Crkva pripušta Euharistiji, mora u svakom slučaju dati sud o zakonitosti druge veze. To je logično. Ali onda – kako sam pitao – što je s prvim brakom? Drugi, kaže se, ne može biti istinski drugi brak jer bigamija je protiv Gospodinove riječi. A prvi? Je li rastavljen? Ali pape su uvijek učile da se papina vlast ne proteže do ovoga: nad sklopljenim i izvršenim brakom papa nema nikakvu vlast. Predloženo rješenje dovodi do pomisli da ostaje prvi brak, ali postoji također i drugi oblik zajedničkog života koji Crkva ozakonjuje.(…) Temeljno je pitanje dakle jednostavno: što je s prvim brakom? Ali nitko ne odgovara.“ (Il Foglio 15. ožujka 2014.)

Mogli bi se dodati i teški prigovori koje su izrekli kardinali Gerhard Ludwig Müller, Walter Brandmüller, Angelo Bagnasco, Robert Sarah, Giovanni Battista Re, Mauro Piacenza, Angelo Scola, Camillo Ruini… Ali ovi prigovori ostaju, također i oni, bez odgovora.

Ne možemo čekati, a da ne podignemo glas da se u listopadu ove godine održi Sinoda u katastrofalnom duhu koji joj želi dati kardinal Kasper. Studija koju prilažemo „Novi pastoral braka po kardinalu Kasperu“ (Nemilosrdnost kardinala Kaspera prema rastavljenima i „ponovno vjenčanima“) pokazuje teške zablude sadržane u njegovu izvješću. Ne pokuditi ih javno, značilo bi ostaviti otvorena vrata pogiblima na koje pokazuje prst kardinala Caffarre: „niječe se nosivi stup crkvenog nauka o spolnosti. U ovoj točci netko bi se mogao upitati: a zašto se ne odobri slobodni zajednički život? A zašto ne i odnosi među homoseksualcima?“ (Ibidem)

Dok su se mnogobrojne obitelji posljednjih mjeseci hrabro mobilizirale protiv civilnih zakona koji svugdje potkopavaju naravnu i kršćansku obitelj, zbilja je sablažnjivo vidjeti kako iste ove zakone potajno podupiru crkveni ljudi koji žele uskladiti katolički nauk i moral s običajima raskršćanjenog društva, umjesto da teže za obraćenjem duša.

Jedan pastoral koji se ruga izričitom Kristovu nauku o nerazrješivosti braka nije milosrdan, nego pogrdan prema Bogu koji svakome dijeli vlastitu milost na proporcionalan način i okrutan prema dušama koje, stavljene u teške situacije, primaju ovu milost koju trebaju kako bi kršćanski živjele i rasle također u krjeposti, čak do herojstva.

Menzingen, 12. travnja 2014.

+Bernard Fellay

Generalni poglavar Svećeničkog bratstva svetog Pija X.