Christus Rex

Habemus patrem!


,,Reci mi, Therasiane, o čemu se radi u Evanđelju? Kako bi sažeo evanđelje u jednu riječ?“ Sjećam se toga kao da je bilo jučer. Iako se to dogodilo prije mnogo godina, živo se sjećam dana kada mi je rektor naše bogoslovije postavio to pitanje pred cijelim razredom. Bio sam bogoslov na prvoj godini. P.  Yves le Roux, naš voljeni rektor bogoslovije sv. Tome Akvinskog, smiješio mi se znalački. Asketska i mistična teologija uvijek je bila jedan od mojih najdražih predmeta, ali bio sam izgubljen kako odgovoriti na to pitanje od milijun dolara. U čemu je trik? Kako da odgovorim na to? Postoji više od 3,700 redaka u evanđelju: kako bi netko mogao sažeti toliko redaka u jednu riječ? P. Le Roux strpljivo je čekao na moj odgovor. Ali prema mnogim začuđenim pogledima, mogao sam vidjeti da su i moji kolege bogoslovi jednako zbunjeni. Konačno, rektor je progovorio. Odgovor je imao jednu riječ. Tri sloga. „Očinstvo“, rekao je jednostavno. „Otkrivenje da je Bog naš Otac. Očinstvo Božje.“ Da. To u potpunosti ima smisla. Proroci Staroga zavjeta često su pričali o drugim božjim atributima, ali samo je naš Gospodin iznio koncept Vječnog Očevog Sina. Samo nam je Isus Krist dao Otkrivenje Božanskog Očinstva. Očinstvo Božje. To je bio ključ za otključavanje otajstva Svetog pisma. Ad Patrem. Otac Svemogući. Čak i molitva koju nas je Krist naučio dok je živio na zemlji počinje riječima: ,,Oče naš…” Naš Otac koji živi na nebu. To mora biti jedan od najčešće predviđenih atributa u kršćanskom svijetu. Pa opet on je teološki najznačajniji aspekt Svetog pisma. Dok se današnja kulturna kriza produbljuje, moramo pogledati zašto nam se čini kao da se ljudsko društvo i Crkva urušavaju oko nas. Kao što je to bio prije mnogo godina na asketskoj i mističnoj teologiji, možda je odgovor još jednom u jednoj riječi. Očinstvo. HABEMUS  PATREM!

Današnja kriza učinkovito je izbrisala pojam da je Bog naš Otac. Ako očinstvo Božje polagano blijedi, onda se to događa i očinstvu čovječanstva. Zataškavajući stvarno očinstvo pred svijetom, zmija uništava samo zdanje potrebno katoličkom duhu za napredak. Posuda naravi je razbijena. Kako se stoga milost može uliti u razbijenu posudu? Mudri čovjek jednom je rekao: „Mi živimo u svijetu gdje postoji puno siročadi s roditeljima...“ Mi katolički svećenici svjedočimo tim užasima intimnije od ostalih. Rat koji se vodi protiv obitelji uvijek je pred našim očima. Mala djeca koja odrastaju bez majki i očeva tragedija je kojoj svakodnevno svjedočimo. Naši svećenici i časne sestre u Indiji, više nego bilo gdje drugdje, mogu spremno potvrditi ozbiljnu povredu prouzročenu u srcima nevine djece siročadi. U mnogim slučajevima, šteta je nepopravljiva. Kada otac podbaci u svojem od Boga danom očinstvu, ništa više na svijetu to ne može nadomjestiti. Ne postoji zamjena za očinstvo. To je izravna veza djeteta s njegovim Stvoriteljem. Kako se možemo nadati naučiti malu djecu da je njihov Otac na Nebu dobar i istinit i milosrdan kada je njihov zemaljski otac nasilni alkoholičar koji je napustio svoju ženu? Koliko će više muke biti potrebno da se premosti takav mračni ponor ljutnje, osamljenosti i jada? Zahvaljujući Bogu, svećenici Bratstva sv. Pija X. bili su blagoslovljeni dobrim ocem punim ljubavi – ocem koji predstavlja istinske kvalitete kreposti i vodstva koje su potrebne svakom čovjeku – svakom svećeniku – da izraste snažan, radostan i svet. Biskup Bernard Fellay, naš otac, došao je čak do Indije da nas posjeti! Dok svijet stremi uništavanju snage i jedinstva FSSPX-a, mi smo čvrsto spoznali da nismo svećeničko Bratstvo bez oca. Mi imamo oca koji je dobar, brižan i očinski. Preko njega primamo našu jakost da obnovimo sve stvari u Kristu. Preko njega znamo što je volja Božja u današnje vrijeme. Preko njega možemo znati jesmo li ugodni Bogu. Hvala Vam, dragi Oče, sto puta hvala za Vaš posjet našoj zemlji. Mi nismo siročad. Mi smo Vaša djeca i mi smo ovdje da slijedimo Vaše vodstvo domovini u Nebu. Puno Vam hvala na svoj pomoći i molimo Vas da nas se sjetite u Vašim molitvama.

In Christo,
p. Therasian Xavier


Izvor: Apostle – službeni glanik FSSPX-a za Azijski distrikt, srpanj 2016.

Arhiva bloga

Glasnik: